5.Przesądy

DSC00114

…przysłowia, które znam, w które wierze- lub nie

1. CZARNY KOT – jeśli futrzak przetnie moją drogę, to czuję się nieswojo i nawet symbolicznie splune przez lewe ramie- ale ulicę dalej już zapominam o zdarzeniu a juz na pewno nie zmienię trasy.

2.PIĄTEK TRZYNASTEGO- w ogóle mnie nie rusza. Trzynastka nie jawi mi się jako pechowa liczba.

3.ŚLUB BIERZE SIĘ TYLKO W MIESIĄCU Z „R” W NAZWIE- nie każdy wie, że chodzi o łacińskie nazwy miesięcy bo większośc i tak bierze pod uwage tylko te polskie; może dlatego jest taki wysyp ślubów w czerwcu, sierpniu i wrześniu- pogoda też jest wówczas najbardziej sprzyjająca. No ale- osobiście chyba też wybrałabym sierpień albo wrzesień 😛

4.NIE CHWAL DNIA PRZED ZACHODEM SŁOŃCA- wierzę niestety i to baaaaaaaardzo! Niestety, to chyba taka głupia podświadomosc w moim przypadku; wystarczy, że głośno się z czegoś ucieszę, czymś zachwycę, aby po chwil gorzko się rozczarować.

5.NIE ZAPESZAJ- jak wyżej. W przypadku mojej profesji, bardzo jest to niekorzystne. Każdą osobę, która przed konkursem podejdzie do mnie i powie: na pewno wygrasz; wskakuje na pierwszą pozycje listy :LudzieKtórychNajchętniejBymUbiła. Eh, wiem, że kierują nimi dobre chęci (zazwyczaj) ale Ci którzy mnie znają wiedzą, że w moim przypadku lepiej nic nie mówić.

6.NIE STAWIAJ TOREBKI NA ZIEMII- PIENIĄDZE BĘDĄ „UCIEKAĆ”- bardzo mocno wierzy w to moja mama (i chyba nawet babcia, które wszelkie zabobony i przesądy kwituje krótkim: p o g a ń s t w o ), ale ja uparcie rzucam torbę na ziemię, a z kasą bywa po prostu różnie 😉

7.NIE DAWAJ UKOCHANEJ OSOBIE ZEGARKA / BUTÓW- szczerze mówiąc, nie wierzyłam to, że „zegarek odmierza czas do rozstania”- do czasu, aż moja koleżanka dostała na osiemnaste urodziny zegarek (zamiast piescionka, ktorego tak się spodziewała…biedulka) od swego chłopaka, i po paru tygodniach jej ponad dwuletni związek przestał istnieć. Tak samo było z exbratową mojego exchłopaka i jeszcze w paru innych przypadkach. Co do butów- to chyba mniej znane, ale mam żywy przykład w postaci mojej mamy. ,,Ukochana osoba odejdzie od Ciebie w butach, które jej kupiłeś”- i tak wyszło dawno, dawno temu w przypadku mojej rodzicielki. Ale w tym przypadku bardzo się cieszę, że dostała te buty 😛

8. JEŚLI COŚ SPADNIE NA ZIEMIĘ W TEATRZE-PRZYDEPNIJ TO ZANIM PODNIESIESZ- tereferekuku. Akurat z takim wierzeniem spotykam się dość często, ale sama go nie praktykuje.

9.STŁUCZONE LUSTERKO- SIEDEM LAT NIESZCZĘŚCI- Cóż, pare lustereczek stłukłam. Nie w drobny mak, ale szkło było pęknięte- więc liczy się, czy nie? Może to tylko siedem lat pechowych sytuacji? Choć jakby zsumować lusterka…dobra dobra, nie wygłupiam się. Ale przyznam, że gdyby na moich oczach lustro rozprysłoby się z mojej winy- lekko by mnie to zestresowało.

10.NIE SPIEWAJ PRZY JEDZENIU, BO BEDZIESZ MIEC GŁUPIEGO MĘŻA- nie mam pojęcia skąd moja rodzina wzięła ten przesąd- z Wielkopolski, z Łodzi, z okolic Bydgoszczy czy Płocka? Fakt, że często mi to powtarzano a ja różnie się do tego odnosiłam. Przestałam podśpiewywać z przyczyn praktycznych- nabrałam więcej apetytu i w trakcie jedzenia, to na nim się skupiałam- nie na śpiewie. Póki co, nie zanosi się aby dziewczęce podśpiewki w czasie jedzenia miały mi przynieść złego Towarzysza Życia 🙂

Skomentuj

