7.O miskach

..i deskach. Czyli wpis inspirowany Transmisją Miss Polski oraz Miss Polski Nastolatek a także własnymi doświadczeniami :P.

Wybory miss, zdarzało mi się oglądać już jako mała dziewczynka. Jakoś trafiałam na transmisję finałów międzynarodowych (nie zapomnę dwóch; jednego we Francji, gdzie wygrała koścista, blada, średnio urodziwa Francuzka, zaś piękna Polka została I vicemiss…oraz w miejscu, którego nie pamiętam- tam wygrała piękna, czarnoskóra dziewczyna).

Miseczki wydawały mi się nierealnie pięknymi, szczupłymi i biuściastymi zjawami, które nie istniały w prawdziwym świecie a jedynie za szklaną szybą telewizora. Co do mnie, będąc dzieckiem czy nastolatką, nie przeszłoby mi nawet przez myśl, że ja mogę mieć kiedyś cokolwiek wspólnego z Miss. Miewałam różne fazy- a to mocno chudłam, a to znowu tyłam, raz piękna cera, raz wysyp trądziku, w jednej chwili długie, piękne włosy, w drugiej- porażająco mała kupa siana w bezładzie.

Wiele zmieniło się w 2013 roku- po chorobach i różnych ekscesach, dość mocno zeszczuplałam i wyleczyłam ostatecznie cerę. Założyłam konto na portalu dla hostess i tak od linka do linka trafiłam na stronę konkursu Miss Open Hair. Konkurs mnie bardzo zaintrygował,  ale szczerze wątpiłam, żebym- mimo wyraźnej poprawy wyglądu- nadawała się na Miss. Ostatecznie namówiła mnie mama. Przekonała mnie też niekonwencjonalna forma konkursu- trzeba było pokazać swoją osobowość, nie tylko wygląd i figurę aby w ogóle dostać się na konkurs.

Udało mi się znaleść w gronie 18 finalistek (do dziś nie wiem jak to się stało :P).  I wtedy spanikowałam. W lustrze widziałam tylko moje nieidealne ciało, nieukładającą się fryzurę, skłonność skóry do zaczerwienień , brak doświadczenia na wybiegu, przed obiektywem (o słodki Jeżu) itp. , itd. Ale zgrupowanie i konkurs to jedne z najlepszych wspomnień jakie mam :). W te wakacje, brałam jeszcze udział w Konkursie Bursztynowej Miss Polski. Bazując na doświadczeniach zdobytych na obu konkursach, wiedzy zaczerpniętej od koleżanek, zachowaniach usłyszanych i obejrzanych a także na podstawie telewizyjnych transmisji, zebrałam trochę faktów:

-Nie ma reguły, która mówi, jaka ma być miss. Paradoksalnie, nie zawsze wygrywają dziewczyny obiektywnie „ładne”- ile ludzi, tyle gustów. Bywało, że ktoś kim się zachwycałam, odpadł w przedbiegach, a ktoś, kogo nie zawahałabym się nazwać ,,niezbyt atrakcyjnym”- wygrywał. A jeszcze częsciej moje opinie różniły się od opinii osób trzecich.

-To samo z wzrostem i figurą- można zobaczyć i wysokie i niskie misski. Jako, że każda ma szpilki to i tak prezentuje się dużo zgrabniej niż na co dzień. Nie widziałam missek stricte przy kości, ale były te z pełniejszymi biodrami, udami, większym i mniejszym biustem.

-Generalnie, nie widać missek z piercingiem czy tatuażami w konkursach krajowych- ale na mniejszych są dopuszczane.

-Nie widziałam misski z ewidentnie krzywymi zębami, większą chorbą skóry, ale z cellulitem, rozstępami, trądzikiem- jak najbardziej. Ze sceny naprawdę widać dużo mniej niż się wydaje. A już w konkursach transmitowanych w TV prężnie działa sztab kosmetyczek, które umieją zdziałać cuda. A propos cudów…

-To wiem od osób trzecich, ale podobno kosmetyki jakie są używanie do maskowania niedoskonałości ciała, są niesamowite. Obraz kandydatek który widzimy w TV jest mocno dopracowany.

-Dziewczyny często mają doczepiane włosy. Niekoniecznize takie na stałe, ale często wypasione,zamawiane specjalnie dla nich. Były też włosy przedłużane kreatynowo, doczepiane grzywki. Farbowane włosy też zdarzają się bardzo często.

-Biusty missek to temat delikatny. Jako iż w moim przypadku, trzeba było szyć specjalny rozmiar kostiumu (eh…), tak w przypadku wielu, wielu missek, konieczne były watowane wspomagacze. Nawet malutki biust będzie wyglądał imponująco na scenie przy użyciu odpowiedniej ilości wkładek, które go pięknie powiększą, zaokrąglą i wypchną do góry.

-Misski w TV, mają najczęściej wysokie szpilki nude- uniwersalny sposób na zgrabne, długie nogi. Najczęsciej noszą suknie podkreślające walory figury i maskujące jej mankamenty.

-Opalone ciało wygląda dużo lepiej niż blade (pozdrawiam, jestem córką młynarza).

-Coraz więcej osób, sprzeciwia się rozbieraniu missek do bikinii. Ja miałam szczęscie trafić na naprawdę świetny pokaz, a ostatecznie występowałyśmy w monokinii (na drugim konkursie było jedno wyjście w bikini, dali mi za małe…długa u bolesna historia :().Nie podoba mi się szczególnie rozbieranie młodych, nastoletnich dziewczyn.

-UŚMIECH. Zmienia BARDZO dużo. Teraz w telewizji masa dziewczyn albo o nim zapominała, albo szła do kamery z uśmiechem, po czym odwracała się i automatycznie przybierały skupiony, niewesoły wyraz twarzy.

-Czy misska ma się nadawać na modelkę? I tak i nie. Robią im masę zdjęć. Trzeba umieć chodzić. Przybrać pozę, zrobić minę, która sprawi, że na zdjęciu wyjdzie się jak najkorzystniej. Ale między misską a modelką często jest naprawde duża różnica. Oglądając wybory, stwierdzam, że raz wybiorą typową, śliczną miseczkę o anielskiej buzi, a raz dziewczyne o zastanawiającej urodzie lecz ewidentnie stworzoną do modelingu poprzez oryginalne rysy twarzy.

A czemu ja wzięłam udział w konkursach? Paradoksalnie dlatego by…przełamać swój wstyd, strach, stłumić kompleksy. Udowodnić sobie, że jestem w stanie. Nie obchodzi mnie, czy ktoś w to wierzy- ludzie, którzy znają mnie naprawdę dobrze, wiedzą, że było to dla mnie pradziwie przełamanie. Mimo, iż tego nie okazywałam- konkursy kosztowały mnie masę stresu i walki samej ze sobą. I uważam, że było warto. Nie mam pojęcia, jak wyglądają te największe konkursy- Miss Polski i Miss Polonia- obawiam sie, że telewizja i znajomości robią swoje. Ale te konkursy, w których brałam udział mogę szczerze polecić.Szczególnie Miss Open Hair w Sierdzu i cały Open Hair Festival. Zaintersowanych odsyłam do strony:

http://openhair.pl/

I parę miskowych fot:

1069370_577784758953415_631416715_n 1069352_577774462287778_957674630_n 1016321_554198554641433_244169215_n 1009771_635205949822916_428908714_n 1001022_577777292287495_550681860_n 999510_577780435620514_1894799042_n 996892_577779322287292_1877990223_n 968866_577781338953757_1219078995_n

Skomentuj

